Diverse PHP Warings i logfil

Her kan du rapportere de fejl, som du finder ved brug af Saldi.

Moderators: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Post Reply
nielsrune

Diverse PHP Warings i logfil

Post by nielsrune »

Jeg får et utal at PHP Notices og Warning i min apache logfil. Langt de fleste er notices, som jeg har forsøgt at rydde op i, men det er et kæmpe arbejde. Det drejer sig mest af alt om undefined variables og offsets.

Da systemet egentlig kører, har jeg hævet mit loglevet en smule og i stedet koncentreret mig om PHP Warnings.

Heraf en bunke, jeg har fundet indtil videre

Code: Select all

includes/sys_div_func.php    l. 814 $prislister=array(); $beskrivelse=array();

indsat deklarering af $beskrivelse, ellers genereres en warning i is_array længere nede.

Code: Select all

Herunder en bunke db_select's, der mangler argument nummer 2:

systemdata/exporter_kontoplan.php    l. 37 $q=db_select("select * from kontoplan where regnskabsaar='$regnskabsaar' order by kontonr",__FILE__ . " linje " . __LINE__);

systemdata/exporter_variantvarer.php    l. 55 $q=db_select("select * from varianter",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
    l. 64 $q=db_select("select * from variant_typer",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
    l. 79 $q=db_select("select varer.varenr,varer.beskrivelse,variant_varer.variant_stregkode,variant_varer.variant_type,variant_varer.variant_salgspris,variant_varer.variant_kostpris,variant_varer.variant_vejlpris from varer,variant_varer where varer.id=variant_varer.vare_id order by varer.varenr,variant_varer.variant_stregkode",__FILE__ . " linje " . __LINE__);

systemdata/valuta.php    l. 47 $q=db_select("select * from grupper where art = 'VK' order by box1",__FILE__ . " linje " . __LINE__);

systemdata/enheder.php	    l. 53 $query = db_select("select id from enheder where betegnelse = '$enh_betegnelse[0]'",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
    l. 82 $query = db_select("select id from materialer where beskrivelse = '$mat_beskrivelse[0]'",__FILE__ . " linje " . __LINE__); 
    l. 106 $query = db_select("select * from enheder order by betegnelse",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
    l. 117 $query = db_select("select * from materialer order by beskrivelse",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
    l. 143 $query = db_select("select * from enheder where id = $enh_ret_id",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
    l. 167 $query = db_select("select * from materialer where id = $mat_ret_id",__FILE__ . " linje " . __LINE__);

finans/rapport.php    l. 876 $q=db_select("select * from grupper where art='SM' or ART='KM' or art='EM' order by art",__FILE__ . " linje " . __LINE__);
Post Reply