Pheww, den tog lige lidt tid at løse....
Og der var desværre ikke alverden hjælp i den tråd du henviser til. Men lad mig lige forklare hvordan udskrifter genereres, så bliver det lettere at forstå for alle (inkl. den kære Agerskov

)
En udskrift genereres som PostScript, direkte som "rå" data. (en fil der ofte i koden refereres til som ps_fil).
Denne fil kan der så ske 2 ting med, enten laves en PDF med ps2pdf programmet - dette program ændrer ikke på papir indstilling!
Eller man kan lave en TIFF med programmet gs, som bl.a. tager en parameter omkring papirstørrelse. Det var den måde "semark" fandt en løsning på hans problem omkring landscape/bredformat.
ps2pdf kalder faktisk også gs, så en løsning omkring papirvalg kan klares den vej - A4 er standard (en af de få), så den foreslåede løsning kan anvendes med
Den anden løsning relaterer slet ikke til Ghostscript - men til den måde ps filen bliver lavet på. Heldigvis genbruges en ps header, og her kan man så bare indsætte papirstørrelsen

Anyway: find filen includes/faktinit.ps
Og tilføj f.eks.:
Kode: Vælg alt
<< /PageSize [595 842] >> setpagedevice
Så skulle siden gerne have rette størrelse. Og hvis nogen vil udskrive en PDF, og ikke har sat "tilpas til papiret" i deres PDF viewer, så ser det stadig rigtigt ud '8)
(Disclaimer: jeg har intet styr på PostScript!)
(Om det vil så også være den generiske/smukke løsning på udfordringen omkring bredformat, for nuværende sættes størrelsen slet ikke, kan diskuteres. Ved den ene løsning holdes ps filen generisk, ved den anden løses både TIFF og PDF på "den rigtige" måde)..
I praksis ved den implementering der er valgt i Saldi, så gør det INGEN forskel på hvordan udskriften kommer til at se ud - bare man vælger én af løsningerne. Og med den måde ps filen laves på, så er det ikke muligt at skabe sig fleksibilitet ved at vælge den ene frem for den anden. Dit layout ser ud på én helt specifik måde, så det skal fintunes EFTER du har sat papirstørrelsen.
Jeg vil dog lige gøre opmærksom på, at vælges løsningen hvor størrelsen sættes med gs, så skal det gøres ALLE steder ps2pdf kaldes, også hvis du skal maile osv... Ændrer man på papirstørrelsen på ps filen, så bliver ALT i A4... Værd at overveje..
-Tony
Simon skrev:Da jeg ville flytte en tekst til toppen af siden og dermed angav 283mm fra bunden forsvandt teksten ud af siden på fakturaen i PDF format. Ved at vise egenskaber for PDF dokumentet kan jeg se at det leveres i Letter format (215,9 x 279,4mm) og ikke som forventet i A4 (210 x 297mm)
Men vælger jeg at få fakturaen i TIFF format, er det helt korrekt i A4 format, og jeg kan se min tekst i toppen.
Der ligger et tidligere indlæg her på forumet der skriver lidt om emnet - dog med A4 bredformat som emne:
viewtopic.php?t=485
Jeg er ikke ekspert på Ghostscript, men det ser ikke ud til at være uoverskueligt at tilrette
Jeg er startet på gratisversionen og prøver at få det til at løse opgaven.
Venlig hilsen
Simon