Mulig fejl ved kreditering

Her kan du rapportere de fejl, som du finder ved brug af Saldi.

Redaktører: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Besvar
Tony

Mulig fejl ved kreditering

Indlæg af Tony »

Kører Saldi 3.2.8 på egen server.

Jeg oplever fejl ved vedligeholdelse af værdien af lager i balancen (modpost varekøb i driften), når jeg krediterer salg af en lagerført vare. Selve omsætningen, dvs. "varesalg" bliver tilbageført fint nok, det er kun vedligeholdet af lagerværdi vs. varekøb der ikke fungerer.
(der bliver også lavet en varemodtagelse, så beholdningen passer - selvom jeg havde foretrukket en "negativ salg" når der krediteres et salg)

Jeg har lige testet på demoversionen, og her fungerer det fint - både med og uden "hurtigfakturering".

Er der sket rettelser i koden? Det skal lige nævnes, at det ikke standardvare, men en anden varetype på en anden både drifts og balancekonto.

Jeg kører på MySQL og har derfor ikke mulighed for at teste ved at oploade dette regnskab på demo serveren.
Til bonusinfo har der også været fejl ved udligning af negativ lagerbeholdning, men det kan jeg bedre leve med.... Negativ lager er under alle omstændigheder noget rod :-)

Tony
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Der sker løbende rettelser i koden som med mellemrum bliver samlet til en egentlig versionsopdatering.

Det kan derfor være en god ide at jævnligt synkronisere med indholdet i ftp.saldi.dk/saldi/seneste
Go' fornøjelse.
/Peter

Opret et professionelt regnskab på https://saldiregnskab.dk
Ring på 4690 2208 hvis du vil vide mere.
Besvar