Bilag 99???

Her kan du rapportere de fejl, som du finder ved brug af Saldi.

Redaktører: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Besvar
QubixDK

Bilag 99???

Indlæg af QubixDK »

Hej,

Jeg sidder og er igang med bogføringen - er kommer lidt bagud grundet indkørsel af Saldi på egen server.

Jeg er nu nået til marts måned, bilag 99 - 26/3-12.

Når jeg skriver min tekst, angiver debit og kredit konto samt beløb, og trykker enter, vælger siden at slette min netop indtastede postering.

Jeg står tilbage med en blank linje på bilag 99.

Hvad er det lige der sker?

Vh.
Daniel

P.S.: Det er version 3.2.8 der er installaret.
QubixDK

Re: Bilag 99???

Indlæg af QubixDK »

QubixDK skrev:Hej,

Jeg sidder og er igang med bogføringen - er kommer lidt bagud grundet indkørsel af Saldi på egen server.

Jeg er nu nået til marts måned, bilag 99 - 26/3-12.

Når jeg skriver min tekst, angiver debit og kredit konto samt beløb, og trykker enter, vælger siden at slette min netop indtastede postering.

Jeg står tilbage med en blank linje på bilag 99.

Hvad er det lige der sker?

Vh.
Daniel

P.S.: Det er version 3.2.8 der er installaret.
Jeg har lige talt antallet af linier op i kladde nr. 3, som er den der giver problemer.

Der er 70 linier i kladde 3.

I kladde 1 og 2, som er simuleret og kontrolleret og bogført, er der henholdsvis 44 og 41.

Er der en begrænsning i Saldi på antallet af linier i en kladde???
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Hej Daniel.

Det er ikke et problem jeg har hørt om før. Der er ikke nogen begrænsning på antal linjer så det et ikke derfor.

Du kan evt. prøve at oprette et demoregnskab på saldi.dk/demo, indlæse en sikkerhedskopi og se om du får samme resultat der.
Go' fornøjelse.
/Peter

Opret et professionelt regnskab på https://saldiregnskab.dk
Ring på 4690 2208 hvis du vil vide mere.
QubixDK

Indlæg af QubixDK »

Peter Rude skrev:Hej Daniel.

Det er ikke et problem jeg har hørt om før. Der er ikke nogen begrænsning på antal linjer så det et ikke derfor.

Du kan evt. prøve at oprette et demoregnskab på saldi.dk/demo, indlæse en sikkerhedskopi og se om du får samme resultat der.
Nu tror jeg, at jeg har fundet årsagen.

Kan det passe der er en begrænsning i længden på bilagstekst?

Jeg havde lige en tekst der blev lidt lang...

"Hævet ovf. til køb af regnslag, barnevogn" = 41 tegn.

Efter jeg havde skrevet teksten, angivet debit/kredit konto samt beløb, blev linien slettet - og simulering og indtastning af andre linier kan ikke lade sig gøre.
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Det er ingen begrænsning på tekstlængden.
For at kontrollere har jeg lige simuleret og bogført en kassekladde med 200 linjer og en tekstlængde på 400 tegn, uden problemer.
Go' fornøjelse.
/Peter

Simon
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Simon »

Jeg oplever et meget lignende problem, dog ikke med bilag 99, men bilag 109. Situationen er meget lignende, mange linjer i kassekladen (93 linjer), og det hele virker helt låst.
Linjen med bilag 109 har alle felter undtagen Bilagstekst udfyldt, og udfylder jeg det og trykker enter slettes teksten bare igen. Alle knapperne Simuler, Bogfør osv fungerer ikke - der sker intet når jeg trykker. Kun Gem ser ud til at fungere, for jeg kan gå ud og tilbage ind.

Kom der nogen sinde en løsning på det her rapporterede problem med bilag 99?
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Kører du på egen server eller online hos os?
Go' fornøjelse.
/Peter

Simon

Indlæg af Simon »

Peter Rude skrev:Kører du på egen server eller online hos os?
Ja det ville nok have givet mening at skrive :)
Jeg kører online hos jer - på gratis løsningen. Regnskab: Nordmands Antenneforening.
Simon

Indlæg af Simon »

Peter Rude skrev:Kører du på egen server eller online hos os?
Ja det ville nok have givet mening at skrive :)
Jeg kører online hos jer - på gratis løsningen. Regnskab: Nordmands Antenneforening.
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Det fungerer så nu med op til omkring 500 linjer. Bemærk dog at hastigheden falder med antallet af linjer, så du skal ikke putte mange flere linjer ind i kladden før du bogfører.

For folk med egen server er det variablen max_php_vars i php.ini som skal øges. Hver linje i kassekladden bruger en variabel til hvert felt, og med standard værdien som er 1000, rækker det til godt 100 linjer.
Go' fornøjelse.
/Peter

Simon

Indlæg af Simon »

Hej Peter,

Tak for rettelsen - det fungerer nu og jeg fik de sidste 5 linje med på kassekladen.

Det ville give god mening med en besked om at der ikke kunne være flere linjer, eller måske bare at der ikke blev tilføjet flere i bunden end der kan håndteres... Det er ærgeligt at stå i en situation hvor man intet kan gøre - end ikke slette kassekladen og starte forfra.

500 linjer skulle vel være nok, selv om jeg kan godt mærke det du skriver med hastigheden. Men det var måske alligevel værd at tage med i næste version.

Tak for hjælpen, god support og et fint regnskabssystem :)

Venlig hilsen
Simon Munk
Besvar