PBS-kundenummer KAN indeholde danske tegn

Her kan du rapportere de fejl, som du finder ved brug af Saldi.

Redaktører: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Besvar
MortenTherkildsen

PBS-kundenummer KAN indeholde danske tegn

Indlæg af MortenTherkildsen »

Jeg har brugt Vig foreningsprogram i et par år og før det brugte jeg NET's betalingsweb. Nu er jeg glad for at have valgt Saldi. Har kun brugt det i en månedstid, men allerede meget tilfreds.

Da jeg anvendte betalingsweb ændrede jeg (intet anende) kundenummeret på en af mine brugere til det vejnavn+husnummer han bor i. Det virkede fint for mig, da betalingsweb manglede en visning, som kunne give mig denne information.

Vejnavnet har dog danske specialtegn som æ, ø, å. Min 601-fil indeholder derfor danske specialtegn.
Efter at have flyttet mine brugere til Saldi har jeg ikke længere muligheden for at lave en PBS_BS type når der skal skabes en faktura på de (få) brugere som har danske specialtegn i deres PBS-nummer.

Er det muligt at ændre i 3.4.9 således det kan blive tilladt at lave en "udskriv til"-mulighed for brugere med danske specialtegn i PBS-kundenummeret??
- Eller er det smartere, hvis jeg ændrer deres kundenummer overfor NETS (og hvordan gør jeg det?).

/Morten Therkildsen
Ps. Jeg anvender det gratis system.
MortenTherkildsen

Re: PBS-kundenummer KAN indeholde danske tegn

Indlæg af MortenTherkildsen »

Jeg vil forsøge at ændre brugerens kundenummer overfor nets, således jeg kan bruge numeriske tegn som kundenr.
Nu skal jeg lige have kontakt med Nets.

På forhånd tak.
Besvar