Saldi på one.com webhotel

Her er der mulighed for at komme med forslag til forbedringer til Saldi

Redaktører: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Besvar
Lysdal
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Saldi på one.com webhotel

Indlæg af Lysdal »

one.com har ikke Postgresql, kun MySQL, og kun een database pr. bruger.

Er der nogen nem måde at migrere til MySQL?

Desuden skal der så være mulighed for at installere i en eksisterende database, helst med tabelnavn-prefix, så navnekonflikter i databasen undgås.
-
Ebbe Lysdal | Lysdals Sikring | www.lysdals.dk | sikring@lysdals.dk | 30486446
togsen
Geografisk sted: Fjerritslev

Emne: Saldi på one.com webhotel

Indlæg af togsen »

Jeg har personligt ikke gode erfaringer med one.com. Kender et par stykker der har brændt nallerne, undertegnet inkluderet.!!!

Hvis det er fordi du vil "hoste" selv, så lave en aftale med en udbyder der giver adgang til det du ber' om. Jeg har selv benyttet www.kikkenborsdataservice.dk i flere år og har altid været meget tilfreds. Ellers vil jeg anbefale at ud vælger den hostede løsning hos Saldi / Peter.

Men hvis du nu vil migere til MySql så skal du nok være beredt på at skulle rode noget med det... der er ikke meget gang i forumet og der kan godt gå noget tid inden nogle svare så..... vælg den løsning der giver dig mindst besvær.

//
Tommy
Lysdal
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Emne: Saldi på one.com webhotel

Indlæg af Lysdal »

togsen skrev:Jeg har personligt ikke gode erfaringer med one.com. Kender et par stykker der har brændt nallerne, undertegnet inkluderet.!!!

Hvis det er fordi du vil "hoste" selv, så lave en aftale med en udbyder der giver adgang til det du ber' om. Jeg har selv benyttet www.kikkenborsdataservice.dk i flere år og har altid været meget tilfreds. Ellers vil jeg anbefale at ud vælger den hostede løsning hos Saldi / Peter.

Men hvis du nu vil migere til MySql så skal du nok være beredt på at skulle rode noget med det... der er ikke meget gang i forumet og der kan godt gå noget tid inden nogle svare så..... vælg den løsning der giver dig mindst besvær.

//
Tommy
Nu var det jo ikke lige din mening om one.com, eller for den sags skyld anbefaling af andre udbydere, jeg spurgte til ;-)

Hvordan har du "brændt nallerne" for 11,25/md ??

Spørgsmålet er stadig "Er der nogen nem måde at migrere til MySQL?"

Ebbe
-
Ebbe Lysdal | Lysdals Sikring | www.lysdals.dk | sikring@lysdals.dk | 30486446
togsen
Geografisk sted: Fjerritslev

Indlæg af togsen »

Lysdal skrev:
togsen skrev:Jeg har personligt ikke gode erfaringer med one.com. Kender et par stykker der har brændt nallerne, undertegnet inkluderet.!!!

//
Tommy
Nu var det jo ikke lige din mening om one.com, eller for den sags skyld anbefaling af andre udbydere, jeg spurgte til ;-)

Ebbe

Hvis du ikke er database mand, så nej.

Ang. one.com så lavede jeg et cms til en MC-klub. MC-kluben splittede noget af og sitete crashede.
Her er hvad one .com skriver om backup
http://www.one.com/en/product/backup

Det de ikke er så gode til at fortælle er at det kun er af deres sytemer og ikke kundedata. Nå men One.com ville have penge for at restore, (forståligt nok - set fra en tekniker synspunkt) kunnden forstod det ikke så godt. da klubben så betalt manglede der omkring 85% af data. Billeder fra udflugter, gilder mm. one.com gjorde ikke mere ud af sagen. de mente de havde gjort hvad de var blevet bedt om...
info@kbds.dk
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Indlæg af info@kbds.dk »

togsen skrev:
Lysdal skrev:

//
Tommy

Ebbe

Hvis du ikke er database mand, så nej.

Ang. one.com så lavede jeg et cms til en MC-klub. MC-kluben splittede noget af og sitete crashede.
Her er hvad one .com skriver om backup
http://www.one.com/en/product/backup

Det de ikke er så gode til at fortælle er at det kun er af deres sytemer og ikke kundedata. Nå men One.com ville have penge for at restore, (forståligt nok - set fra en tekniker synspunkt) kunnden forstod det ikke så godt. da klubben så betalt manglede der omkring 85% af data. Billeder fra udflugter, gilder mm. one.com gjorde ikke mere ud af sagen. de mente de havde gjort hvad de var blevet bedt om...
Hej Ebbe,

Jeg vil i dette tilfælde både sig TAK og bakke Tommys beskeder op.
Rigtig mange har henvendt sig igennem tiden om, hvorfor det er nærmest umuligt at få SALDI til at kører på Surftown, One.com, etc.'s webhoteller.
Jeg har tidligere testet sammen med kunder, og selv om One.com bl.a. har nogle af Danmarks hurtigste servere, giver de ikke mange ressourcer, som jeg tidligere har oplevet bl.a. er behov til, når der f.eks. arbejdes i store kasseklader, laves fakturaer m.v.
Jeg skal dog ikke sige mig imod, hvis tingene har ændret sig, da det er omkring 2 år siden jeg sidst testede - Netop også derfor blev jeg træt af det, og tilbyder nu professionel hosting - Enten igennem mig eller SALDI selv.

Til orientering, hoster KIKKENBORGS DATASERVICE netop dette forum, SALDI's gratis regnskab, samt en masse andre tjenester for DANOSOFT.
Med venlig hilsen / Best Regards
Mads Kikkenborg
KIKKENBORGS DATASERVICE ApS ...IT i øjenhøjde
Mail: mk@kbds.dk
Web: www.kbds.dk
Tlf. nr.: 46 95 10 10
Henrik

Re: Saldi på one.com webhotel

Indlæg af Henrik »

Lysdal skrev:one.com har ikke Postgresql, kun MySQL, og kun een database pr. bruger.

Er der nogen nem måde at migrere til MySQL?
Saldi er bygget op af en database til administration af regnskaber samt en database pr. regnskab. Med andre ord har du brug for at kunne oprette mindst to databaser for at benytte Saldi.

Så det er altså ikke muligt at kører Saldi hos en webhostudbyder, hvor man kun tildeles en database.
Mvh. Henrik Bak
mariafrede

Re: Saldi på one.com webhotel

Indlæg af mariafrede »

Til min rejseblog (http://www.onegirlonesuitcase.com) har jeg været meget tilfreds med Unoeuro, men tidligere lå det hos One.com, og det fungerede også upåklageligt. Her er en fin oversigt over hvor lette de forskellige hostingudbydere og webhoteller er
Besvar