Produktion / styklister

Hvis du mener der mangler noget i Saldi, og du gerne vil medvirke til at betale udviklingen, kan du oprette et emne her og beskrive dit ønske.

Hvis dit ønske allerede findes i listen, kan du tilslutte dig ønsket, således at omkostningen fordeles mellem de interesserede parter.

Du kan sætte et maksimumbeløb for hvor meget du vil bidrage. Udviklere kan herefter byde ind på opgaven.

Moderator: Sarah Aagaard

Peter Rude
Udvikler

Produktion / styklister

Post by Peter Rude »

Modul til egenproduktion og styklister er delvist skrevet men mangler færdiggørelse og aftestning. Omkostningen til dette er kr. 20.000,-
Det er foreløbigt 2 virksomheder som er interesserede i at få dette implementeret, og som vil bidrage til financering.
Go' fornøjelse.
/Peter

Opret et professionelt regnskab på https://saldiregnskab.dk
Ring på 4690 2208 hvis du vil vide mere.
togsen

Ang. Udvikling

Post by togsen »

Det var måske rart med nogle retningslinjer for hvordan man bedst bidrager til udviklingen, jeg syntes det er et godt projekt, og vil gerne donere/betale 1000kr til udviklingen, jeg håber at flere vil bidrage, hvis det blev gjort mere indelysne hvordan vi kunne hjælpe. (og her tænker jeg ikke,-"jamen det er da bare at flytte pengene til en konto"). Man kunne evt. lave lidt mere tilgængelig info om processen, hvor langt tid tager det at udvikle, hvor meget er der bidraget i forvejen, hvormaeg mangles der. om det skal være på i dette forum eller på trac.lue.dk eller et 3. sted, kan jo diskuteres.

Nu ved jeg jo ikke hvor mange der er derude der har installere sin "egen" Saldi server (dette må gene kommenteres)? men jeg har i hvert fald installeret min egen og dette har kun kunne lade sig gøre takket været Peters fine arbejde... Jeg har langt om længe også taget mig sammen til at købe et års hosting hos Saldi, ikke fordi jeg bruger deres service, men fordi jeg benytter mig af deres produkt og support gennem dette forum, og på den måde gerne vil støtte udviklingen...

Jeg støtter udviklingen økonomisk, da jeg ikke er særlig godt til at programmere, og alle kan jo støtte som de vil det er et frit land vi lever i ;) men det vil være rart med lidt debat om jeres holdninger!
napisok

udvikling af styklister

Post by napisok »

Hej jeg ville gerne vide hvordan det med implementeringen af styklister og om hvor meget man skal betale for at gøre brug af det eller andet.
Agerskov

Re: udvikling af styklister

Post by Agerskov »

napisok wrote:Hej jeg ville gerne vide hvordan det med implementeringen af styklister og om hvor meget man skal betale for at gøre brug af det eller andet.
Umiddelbart vil det ikke koste ekstra at bruge, men det kræver test i et produktionsmiljø samt omkostninger til eventuelle tilretninger. Derfor er angivet 20.000, hvor togsen gerne vil bidrage med 1.000 og to andre har også give tilsagn uden beløb dog kan oplyses.

Skriv dog gerne, hvad du har af brug for til håndtering af styklister.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov
Image

Støt udviklingen og få omgående hjælp - Tegn en hotline-aftale.
Telefon: 46 90 22 08
napisok

Post by napisok »

Jeg indkøber forskellige varer som jeg sammensætter og sælger. Eks kaffestel. Jeg ville gerne have muligheden for at man kan oprette en hovedvarer og indsætte hvilke varer den består af og mængden
Agerskov

Re: udvikling af styklister

Post by Agerskov »

[quote="napisok"]hvordan det med implementeringen af styklister og om hvor meget man skal betale for at gøre brug af det eller andet.[/quote]
Styklister er ikke klar til brug, da det kræver test og tilpasning, fordi resten af koden i SALDI er blevet udvidet og ændret en hel del, siden produktionsmodulet blev kodet, så jeg vender lige spørgsmålet om:

Hvor meget vil man/du betale for at kunne gøre brug af styklister?

Lige nu kommer der flere og flere ordrer ind på kodeopgaver, så dem, der er længst fra at opfylde den økonomiske ramme for udviklingen, kommer bagerst i køen.

Når det så er udviklet, så kommer det alle til gode - lige som al den funktionalitet SALDI allerede har.

Styklister, batch- og serienummerhåndtering
Desuden er implementering af styklister en kompliceret opgave, da der skal være mulighed for såvel batchhåndtering og serienummerstyring, så når en kunde har defekt på eksempelvis en harddisk i en pc, så har man kendskab til, hvor harddisken er leveret fra samt hvilken sending.

Især hvis man får henvendelser fra flere kunder med problemer med harddiske fra samme sending, så er det nok en god id
Claus Agerskov
Image

Støt udviklingen og få omgående hjælp - Tegn en hotline-aftale.
Telefon: 46 90 22 08
Post Reply