31/12 ikke med i rapport???

Til spørgsmål der ikke passer i andre fora.

Redaktør: Sarah Aagaard

Besvar
SizZLeR
Kontakt:

31/12 ikke med i rapport???

Indlæg af SizZLeR »

Jeg bogførte min kassekladde d. 31/12-09, men når jeg under "Finans" vælger "Rapport", kommer posteringer fra 31/12 ikke med.

Da det var til momsangivelse og for 6 mdr. valgte jeg start dato 1/7 og slut dato 31/12 samt "Momsangivelse" fra rullemenuen "Rapporttype", derefter trykkede jeg "Ok".

Hvis jeg åbner den bogførte kassekladde, så fremgår mine posteringer for 31/12 som de skal og derved må de jo være bogført og indsat i regnskabet?

Nogen der ved hvordan jeg får d. 31/12 med i rapporten da jeg har et par posteringer der?
In a world of code, learn or lose...
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Kan det skyldes at du har fået fjernet fluebenet ved "omgående bogføring af købs- og salgsordrer" under indstillinger -> diverse -> ordrerelaterede valg?

Hvis du har det, skal du ind i en kassekladde, klikke [hent ordrer] i bunden, flytte alle til kassekladden og bogføre.
Go' fornøjelse.
/Peter

Opret et professionelt regnskab på https://saldiregnskab.dk
Ring på 4690 2208 hvis du vil vide mere.
SizZLeR
Kontakt:

Indlæg af SizZLeR »

Hej Peter...

Tak for svar, jeg har netop kigget efter en xtra gang og der er markering ved det felt du nævner, så fejlen kan ikke ligge der. :(

Jeg prøvede nemlig at trække en momsangivelse for samme periode, dog med slut d. 30/12 og der er moms ind- og ud det samme som når jeg laver et træk til d. 31/12.

Tillige har jeg forsøgt at lave et træk frem til d. 29/12 og sammenligne med trækket til d. 30/12 og der er der forskel iht. posteringer foretaget d. 30/12, så det er åbenbart ikke noget med, at slutdato ikke er inkl. :?:

Anyways, jeg har været i min 2009 kassekladde efter den er bogført og valgt "undo" på posterne for 31/12 så disse er tilbageført i min nye 2010 kassekladde, herefter oprettede jeg dem igen så de umiddelbart kommer med i 1. halvår 2010 i stedet for, det skulle der vel ikke være nogen problemer i?
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Det lyder underligt.
Det er ikke lovligt at bogføre posteringer i er andet kvartal end fakturadatoen.
Ring til mig 4690 2208. - Jeg vil gerne se nærmere på årsagen.
Go' fornøjelse.
/Peter

SizZLeR
Kontakt:

Indlæg af SizZLeR »

Blot for god orden i tråden som andre måske kan drage nytte af senere kan jeg sige, at fejlen lå hos mig.

Peter forklarede mig telefonisk, at de to konti der var ført posteringer over, ikke var momsbelagte.

Så igen mange tak for hjælpen og problemet er således løst. :)
perpaul@privat.dk

Indlæg af perpaul@privat.dk »

hej jeg har oprettet et regnskab,men jeg har nogle problemer med at sætte tallene ind fra starten,jeg ved hvordan jeg skal gøre,jeh har sat bankkontier ind,men jeg har noget husregnskab,og aktier,jeg læste at man skal sætte det ind for året før men jeg har ikke så meget af det regnskab,så hvad gør jrg.
Peter Rude
Udvikler

Indlæg af Peter Rude »

Åbningstal indlæses i 1. regnskabsår under indstillinger -> regnskabsår.

Gældsposter skal indskrives i kredit siden og tilgodehavender i debet siden.
Summen af de 2 kolonner skal være ens.
Go' fornøjelse.
/Peter

Brugeravatar
Agerskov
Geografisk sted: Albertslund, Sjælland
Kontakt:

Åbningstal kan lægges ind senere

Indlæg af Agerskov »

perpaul@privat.dk skrev:... men jeg har noget husregnskab,og aktier,jeg læste at man skal sætte det ind for året før men jeg har ikke så meget af det regnskab,så hvad gør jeg.
Du venter med at lægge åbningstallene ind til, du har sluttallene fra det forrige regnskab.

Det er nemlig muligt at skifte mellem regnskabsår. Gå ind under Indstillinger -> Regnskabsår og sæt det andet år aktivt.
Claus Agerskov
Billede

Støt udviklingen og få omgående hjælp - Tegn en hotline-aftale.
Telefon: 46 90 22 08
Besvar