Separat fakturering per ordre

Til spørgsmål der ikke passer i andre fora.

Redaktør: Sarah Aagaard

Besvar
LazerLars

Separat fakturering per ordre

Indlæg af LazerLars »

Hej Alle,

Det her er et spørgsmål jeg har gået med i et stykke tid, og det nager mig egentlig lidt, fordi jeg måske tror jeg gør noget forkert.

Jeg driver en webshop, hvor kunderne køber digitale produkter - derfor indsamler jeg kun mail og navn på brugerne, som er nok til at levere produktet til dem.

Én gang om måneden lavet jeg et udtræk som bilag til den udbetaling jeg får fra min PSP/indløser. Jeg laver altså én faktura / postering i regnskaber hver måned, som så er på det samlede omsatte beløb for måneden for alle kunder. I bilaget er navn, ordrenummer samt ordrebeløb angivet, men det er altså ikke splittet ud på separate fakturaer i regnskaber.

Mit spørgsmål er om det er forkert det jeg gør - bør jeg i mit regnskab fakturer hver ordre enkeltvis!?!?!
Driver hjemmesiden billig-bredbånd.nu og andre online forretninger
AdamSilword

Re: Separat fakturering per ordre

Indlæg af AdamSilword »

Reelt skal det være dokumenteret den dag du har indtægten, i følge bogførings-loven. Men hvis det kun drejer sig om nogle få posteringer om måneden vil jeg dog ikke tro det vil give nogle anmærkninger. Og med hensyn til om du skal gøre det enkeltvis er svaret nej, det behøver du ikke så længe, at du som skrevet kan dokumentere for hver enkelt faktura.

Mvh Adam Rude.
gobredbaand
Kontakt:

Indlæg af gobredbaand »

Følger lige med :)
Har nemlig også selv en hjemmeside, hvor man ikke får fysiske adresser men bare emails og navn :)

mvh
laanpengerentefrit
Kontakt:

Indlæg af laanpengerentefrit »

Holder lige øje her for at se om der kommer hjælp
Besvar