oprettelse af erhvervskunder

Hvis du mener der mangler noget i Saldi, og du gerne vil medvirke til at betale udviklingen, kan du oprette et emne her og beskrive dit ønske.

Hvis dit ønske allerede findes i listen, kan du tilslutte dig ønsket, således at omkostningen fordeles mellem de interesserede parter.

Du kan sætte et maksimumbeløb for hvor meget du vil bidrage. Udviklere kan herefter byde ind på opgaven.

Redaktør: Sarah Aagaard

oprettelse af erhvervskunder

Indlægaf togsen » tors jan 08, 2015 9:12 am

Hej Saldi Team

Når jeg opretter erhvervskunder i saldi benytter jeg oftest deres cvr nummer som kundeid.
Jeg har selvfølgelig data på mine kunder men det kunne nu værer rart at ved et tryk på en knap at data automatisk blev udfyldt.
man kunne evt hente data via http://cvrapi.dk/

//
Tommy
togsen

Geografisk sted: Fjerritslev

Re: oprettelse af erhvervskunder

Indlægaf nielsrune » lør jan 10, 2015 7:29 pm

Det er en rigtig god ide, som jeg har givet et forsøg i dag.

Løsning er lagt som pull request på saldis github, https://github.com/DANOSOFT/saldi/pull/6
nielsrune

Indlægaf nielsrune » søn jan 18, 2015 12:59 am

Løsning opdateret:
Kode: Vælg alt
Funktionen efterspurgt på http://forum.saldi.dk/viewtopic.php?f=15&t=1147

På henholdsvis debitorkort, kreditorkort og stamdata importeres data og indsættes i de relevante felter. Der gemmes intet i databasen og brugeren kan derfor selv validere og fejlrette data.
Der kan søges på enten cvrnr. eller telefonnr.

I feltet cvrnr. tastes cvrnr. omsluttet af enten + (plus), * (stjerne) eller / (skråstreg), f.eks. *10150817*.
Hvis søgningen giver resultat, indsættes posterne i de øvrige felter.
Tilsvarende er muligt at søge på telefonnummer ved i feltet telefonnr. at indtaste et telefonnummer omsluttet af enten + (plus), * (stjerne) eller / (skråstreg), f.eks. *35291000*.

Som efterspurgt på forummet er det endvidere muligt at bruge cvrnr. som internt kontonummer. Ønskes dette indstastes omsluttet cvrnr. som ovenfor i feltet kundenr. (eller leverandørnr).
Felternr, hvori der kan søges er markeret med en lup.

Servicen leveres gennem CVR API, cvrapi.dk. Som vilkår skal der angives kilde, hvilket jeg har indsat som title-tag.

Som ekstra funktion er det på debitorkort og kreditorkort muligt at gå direkte til feltet kundenr. ved tryk på F2. Efterfølgende tryk på F2 skiftet mellem felterne kundenr. og cvrnr. for hurtig adgang.
nielsrune

Indlægaf Sarah Aagaard » ons jan 21, 2015 9:17 am

Tak for input.
Jeg lader det gå videre til Peter, og skriver det på listen over ting der ønskes. Jeg giver besked så snart jeg ved mere :)
Med venlig hilsen

Sarah Aagaard

Tegn en hotline aftale, støt udviklingen og få omgående hjælp.
bestil på http://saldi.dk/hotline
mail: sap@saldi.dk
tlf: +45 4690 2208
Sarah Aagaard
Site Admin

Indlægaf Agerskov » ons jan 21, 2015 10:19 am

Sarah Aagaard skrev:Tak for input.
Jeg lader det gå videre til Peter, og skriver det på listen over ting der ønskes. Jeg giver besked så snart jeg ved mere :)

Jeg tester det og vil ved succesfuld aftestning implementerer det.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov
Billede

Støt udviklingen og få omgående hjælp - Tegn en hotline-aftale.
Telefon: 46 90 22 08
Brugeravatar
Agerskov

Geografisk sted: Albertslund, Sjælland

Indlægaf nielsrune » søn mar 22, 2015 11:08 am

Jeg har i starten af marts lagt mærke til, at denne er lagt i koden på /seneste. Tilsyneladende har man dog valgt ikke at gøre reklame for implementeringen. Mon Tommy, der har efterspurgt løsningen er klar over, at den er klar?

I samme forbindelse kan jeg ikke lade være med at bemærke, at min løsning er mangelfuldt implementeret i koden på /seneste:

1)
Man har ikke (glemt?) lagt lup-ikonet search-white.png i /img-mappen. Så browseren leder forgæves efter en fil, hvilket fylder fejlloggen.

2)
På siden stamdata har man efter den version, der ligger på github ændret på form-felterne, ved indskydelse af en ny "ny_email". Men dette tager ikke højde for min løsning, der - som på debitor/kreditorkort forventer feltet hedder "email".

Som jeg læser koden skal rutinen sikre, at en (saldi)kundes e-mail ved ændring bliver opdateret også i hoveddatabase, vel så Danosoft stadig kan få fat i kunden. Men som koden er nu, bliver e-mail adressen ved cvrimport ikke indsat fra Erhvervsstyrelsens datasæt. Hvis brugeren overser dette, bliver stamdata opdateret med en blank e-mailadresse, og e-mailadressen i hoveddatabasen bliver samtidig opdateret som blank. Vel ikke hensigtsmæssigt for Danosoft?.

--- ---

Jeg kan godt se ideen med en selvstændig js-fil til cvrimport, men så bør de to formfelter i stamdata.php omskrives. Jeg har ikke testet, men det er muligvis tilstrækkeligt med email => gml_email og ny_email => email.

Igen en illustration på, at det ville være meget lettere at bidrage, hvis den aktive udvikling blev flyttet til git.
nielsrune

Indlægaf togsen » fre jun 26, 2015 11:12 am

Næ det vidste jeg ikke :)

//
Tommy
togsen

Geografisk sted: Fjerritslev

Tilbage til Udviklerbørs