Opslag - Ny version af SALDI

Dette forum er mest for udviklere samt udveksling af erfaringer ved brug af Saldi.

Redaktører: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Opslag - Ny version af SALDI

Indlægaf EV-soft » lør jan 20, 2018 3:39 pm

Vil du hjælpe med udvikling af SALDI?
Tiden er ved at løbe fra den nuværende SALDI v3.x. Der er nogle væsentlige problemer med fremtidssikring.
PHP v5.6, som SALDI er afhængig af, når sit EndOfLife i efteråret 2018.
Den aktuelle version er PHP 7.2.1 med forbedrede DB-funktioner og fordoblet hastighed.
De hidtidige udviklere af SALDI kan ikke medvirke i udvikling, idet Claus Agerskov ikke er aktiv, og Peter Rude har ikke disponible resurser.

EV-soft har derfor for 1 år siden, påbegyndt en nyudvikling kaldet SALDI-€, som er kompatibel med de seneste standarder.
I den forbindelse er der behov for supplerende assistance til forskellige gøremål, for at få projektet brugbart:
1. Programmering af data-udveksling med SQL data-basen.
2. Forslag til forbedringer af SALDI-€'s sprog og struktur, samt hjælpe-tips.
3. Afpudsning af interne data-udvekslinger.
4. Oversættelse af program-sprog til 7 europæiske hovedsprog (Afpudsning af Google translate).
5. Udvikling af en SALDI-€ WIKI-hjælpeside, med tips og forklaringer til alle programmets sider/paneler.
6. Udarbejde flere tips til bogholderen.
7. Generel Bug-rapportering.
8. Teste kompatilitet i de gængse browsere.
9. Teste opkobling mod PostgreSQL database.

SALDI-€'s ikke altid opdaterede code, kan du se her: https://github.com/EV-soft/SALDI-e
SALDI-€'s nuværende stade, kan du se her: https://ev-soft.dk/saldi-e/_base/page_Hovedmenu.php

Blandt nyheder kan nævnes:
Programmet kan skifte mellem dansk og 7 andre europæiske hovedsprog.
Designet er adaptivt, så layout tilpasser sig forskellige skærmbredder.
En menu-bjælke i toppen af alle sider, optimerer navigering.
Du kan skjule/vise indhold af paneler, ved at klikke på panelets overskrift.
Det er blokstruktureret, hvilket gør ændringer nemmere, og koden mere overskuelig.
Der er lagt stor vægt på at kildetekster fremstår struktureret, hvilket letter fejlfinding.
Der angives mange kommentarer, hvor de fremmer forståelsen af kildekoden.
Datoer angives med en datepicker, såfremt du benytter en opdateret browser.
Der er hjælpetip tilgængelig til næsten alt.
Der er overalt benyttet iconer til at forbedre overskueligheden.
Det er CSS-baseret, så design (tema) kan justeres centralt.
Det er fuldt kompatibelt med PHP 7.2
Forbedret formular redigering.

Kunne du tænke dig at bidrage med noget, meget eller lidt, kan du kontakte mig på saldi-e@ev-soft.dk
Senest rettet af EV-soft fre aug 24, 2018 2:54 pm, rettet i alt 1 gang.
EV-soft

Re: Opslag - Ny version af SALDI

Indlægaf ht » tirs mar 20, 2018 11:12 am

Se godt ud, jeg har længe været ked af saldi's tilstand og køre selv en moddet ver på php7.2 men den spytter MANGE warrings ud.
Jeg har kiget på andre total løsninger Bla. Dolibar(Fransk) og et meget intressant system fra www.logicinvoice.com som er et "fork" af opencart vore han bruge hele opencart's backend som er meget stringent MCV type filosofi.
Prøv lige a check www.logicinvoice.com mege nydeligt og overskuligt.
Et kig på saldi-e så ser det meget rodet ud og det vil hjælpe alle incl Peter/Saldi at få en "Clean" struktur i projektet.
Men jeg er meget intersseret i at hjælpe!!
Brugeravatar
ht

Indlægaf EV-soft » tirs mar 20, 2018 12:36 pm

Saldi-€'s design følger tæt den seneste SALDI med kompakt design/menusystem, hvilket nok er årsagen til det "rodede" indtryk.
Med et ændret menu-system, så der kun vises et/få panel(er) ad gangen, vil du nok få den overskuelighed du efterlyser.
Grundlaget er lagt til at tilpasse layout med CSS, så det ligner det forbillede du henviser til.

Er der noget specielt, du kan tænke dig at hjælpe med?
EV-soft

Indlægaf ht » tirs mar 20, 2018 1:49 pm

Hmm.. Jeg er blot en php ( fritids hacker ) ;) Jeg har lige installeret/kigget på det du har på github, og jeg må sige at det ser meget rodet ud på skærm/tablet og telefon.
Hvad har du brugt som "frame" ?
Jeg syntes efter at have kigget på (næste) alle EPR/faktura system igennem (OSS) så er saldi god, enkel.og effektivt.

Men prøve lige at kigge på, http://www.logicinvoice.com - https://github.com/Equotix/Logic-Invoice, - kode de har et meget pænt interface og det virker super godt på alle platforme og en lille telefon
+ jeg vil tro at vi kunne få noget op at stå meget hurtigt, hvis vi brugte det som grund til den nye saldi-e.
ca. 40% er lavet .) og jeg kan godt lide deres MCV sætop. (Model - Control - View) og så er der mange der bruger opencart dvs. at der er mange der hurtigt ville kunne over skue en sådan løsning.
Plus jeg syntes også at den lille bruge base saldi har også giver en del problemer med udviklingen/fremdriften.

Jeg bruger (gl.) saldi til hele min lille bix også som POS men skal finde en ande løsning som også kan integreres i min webshop hvor jeg bruge opencart.com.
Så hvis jeg skulle kaster mig over dit nye system så skal det give mening for min lille bix.
Brugeravatar
ht

Indlægaf EV-soft » tirs jan 22, 2019 12:10 pm

Lidt nyheder siden sidst:
Alle tabeller baseres nu på "Tablesorter", som er open source på Github: https://github.com/Mottie/tablesorter

Der arbejdes også på at gøre formularredigering mere brugervenlig, med WYSIWYG editoren: TinyMCE, som også er open source.
Demoen her: https://ev-soft.dk/saldi-e/_base/page_Hovedmenu.php er lige blevet opdateret, så du også kan se alle de ikke omtalte tiltag.

PHP v5.6, har nu nået sit EndOfLife pr. 1. januar, så det er blevet mere påtrængende, at få en fornyet SALDI klar.
Der er stadig en del arbejde tilbage, inden systemet er brugbart, ikke mindst hvad angår data-udveksling med databasen, så enhver deltagelse er velkommen :)
Jeg holder stadig øje med henvendelser på: saldi-e@ev-soft.dk
EV-soft

Tilbage til Udviklerforum