Fejl i "Rapport - balance" punktet "balancekontrol"

Her kan du rapportere de fejl, som du finder ved brug af Saldi.

Redaktører: Agerskov, Peter Rude, Sarah Aagaard

Besvar
Friberg & søn

Fejl i "Rapport - balance" punktet "balancekontrol"

Indlæg af Friberg & søn »

Vi har været betalende brugere af Saldi siden 2011. Vi er glade for systemet, men desværre oplever vi fortsat problemer med balancekontrollen, hvilket vi tidligere har vendt med jer i telefonen. Nu er det desværre kommet dertil, at vores revisor vil have at vi bruger e-conomic for at løse problemet. Det vil vi helst undgå, da vi langt bedre kan lide at bruge Saldi.

Problemet viser sig således:
  • I 1. regnskabsår viser fejlen sig ikke
  • I 2. regnskabsår der en difference i balancen på kr. 1743,-
  • I 3. regnskabsår der en difference i balancen på kr. -606.257,-
  • I 4. regnskabsår der en difference i balancen på kr. 1343,-
  • I 5. regnskabsår der en difference i balancen på kr. 1743,-
  • I 6. regnskabsår der en difference i balancen på kr. 1743,-
De samme tal viser sig altså flere gange og der er ingen difference på øre.

Er der noget vi kan gøre for at hjælpe med at løse fejlen, så vi kan slippe for at skifte bogføringsprogram?
Kan i for eksempel oprette et nyt regnskab og flytte vores kontoplan? Så kan vi selv indtaste primotal fra regnskabet.

Venlig hilsen

Jeppe og Merete
Peter Rude
Udvikler

Re: Fejl i "Rapport - balance" punktet "balancekontrol"

Indlæg af Peter Rude »

Hej Jeppe & Merete.

Fejlen skyldes at det på en eller anden måde er lykkes at slette nogle konti fra kontoplanen som der er blevet bogført på. Jeg har oprettet disse konti igen så nu er der balance.
Samtidig er det konti som er blevet slettet i efterfølgende regnskabsår, hvor der ikke er valgt hvilken konto der så skal overføres til. Dette vil også give ubalance i efterfølgende regnskabsår.
Go' fornøjelse.
/Peter

Opret et professionelt regnskab på https://site.saldi.dk
Ring på 4690 2208 hvis du vil vide mere.
Friberg & søn

Re: Fejl i "Rapport - balance" punktet "balancekontrol"

Indlæg af Friberg & søn »

Hej Peter.

Tak for dit svar og din afhjælpning af problemet fsva vores 2. og 3. regnskabsår. Jeg forstår problemet og vil fremover nøjes med at lukke og ikke slette konti.

Jeg troede, at man kun kunne slette konti, når der ikke allerede var bogført på dem i det aktuelle eller senere regnskabsår og kun med virkning for det aktuelle og kommende regnskabsår.

Jeg har ikke bogføringsindsigt nok til at se, hvilke konti, du har genetableret. Kan du evt oplyse det, så jeg kan blive klogere?

Der er nu en difference på 15.750 kr. på vores 4. og 5. og det nuværende 6. regnskabsår, selv om jeg har opdateret primotallene. Kan du hjælpe mig af med også denne difference?

På forhånd mere tak og venlig hilsen
Merete
Besvar