ordrebekræftelse i saldi.dk/gratis ?

Til generelle spørgsmål om brugen af SALDI eller bogføring generelt. Spørgsmål omkring installation og lign. bedes lagt under "installation"

Redaktør: Sarah Aagaard

Besvar
jaq

ordrebekræftelse i saldi.dk/gratis ?

Indlæg af jaq »

Hejsa,

jeg er nybegynder med dette program og har ikke helt styr på om man kan lave en ordrebekræftelse i saldi gratis version.

er der nogen der ved om og hvordan man kan gøre det?

mvh

Jaq
uffe
Geografisk sted: Århus N.
Kontakt:

Indlæg af uffe »

Det kan du godt.

Der nogle ting der skal stå rigtigt inde i "Indstillinger > Diverse > Ordrerelaterede valg". Der må "Anvend hurtigfakturering (Ingen tilbud & automatisk levering ved fakturering)" ikke være slået til. Det er muligt at "Omgående bogføring af købs- og salgsordrer" heller ikke skal være det, men det er jeg ikke sikker på.
Mvh. Uffe
Saldi på egen Shuttle X35V3, Turnkey LAPP server.
Test-server:Saldi på gammel dual-core 2,4Ghz, 3Gb ram, Turnkey LAPP server.
linux-abc - dansk linuxforum for brugere
jaq

Indlæg af jaq »

Hej Uffe

og tak for hjælpen. det kan man godt, men det virker bare ikke begge veje. man kan godt oprette en ordre og få en faktura til kunden, men man kan så ikke også få en ordre bekræfelse man kan sende til dem, det er åbenbart enten eller, efter hvad jeg kan se.

syntes heller ikke man selvom der ændres i indstillinger efter man har gemt en faktura, kan lave den om til en tilbud/bekræftelse som der står på den.

ved du om det er muligt at ændre det så man kan få begge dele?

mvh

Jaq
uffe
Geografisk sted: Århus N.
Kontakt:

Indlæg af uffe »

Hej Jaq

Huskede du at gemme evt. ændringer inde i "Ordrerelaterede valg" ?

Ved mig er det sådan at hvis jeg laver en ny ordre og bare skriver den ud uden at gemme den først kommer der en ordrebekræftigelse. Når jeg gemmer først og så skriver ud er det et tilbud.
I tilbudet kan jeg sætte "hage" ved "Godkend" og trykke "Enter", så kommer knappen "Lever" frem og et tryk på "Lever" får knappen "Fakturer" frem.

Håber at det hjælper ellers må du kigge i "Manualen"
Mvh. Uffe
Saldi på egen Shuttle X35V3, Turnkey LAPP server.
Test-server:Saldi på gammel dual-core 2,4Ghz, 3Gb ram, Turnkey LAPP server.
linux-abc - dansk linuxforum for brugere
jaq

Indlæg af jaq »

Hej uffe,

ja så virker begge dele, mange tak for hjælpen.

mvh

Jaq
Besvar